8-Weekse Mindfulness Training

Wil je intensiever aan de slag met mindfulness en leren hoe je dit integreert in het dagelijks leven? De eerstvolgende 8 weekse training start op woensdag 12 september 2018. Heb je interesse? Stuur dan een mailtje naar info@mariaterbeek.nl

Tijdens de 8-weekse training, leer je aandacht te hebben voor wat er nu is en hiernaar te kijken zonder oordeel. Hierdoor krijg je inzicht in wat je belangrijk vindt, ben je in staat jouw grenzen te bewaken en bewuste keuzes te maken. Zelf (weer) aan het stuur, óók in stressvolle tijden; dat is waar mindfulness over gaat. Je krijgt hiertoe verschillende (meditatie-) oefeningen aangereikt die je zowel thuis als op het werk kunt toepassen.

De training start op woensdagavond 12 september 2018

Data: 8 woensdag avonden, start is op 12 september 2018 daarna op: 19 sept, 26 sept, 3 okt, 10 okt, 17 okt, (24 okt niet ivm vakantie), 31 okt & 7 nov.
Tijd: 19:00 - 21:00
Locatie: AREA071, Sisalbaan 5a Leiderdorp
Kosten: 375,- incl. BTW voor particulieren incl. werkmap en audiomateriaal. Sommige zorgverzekeraars vergoeden deze training en daarvoor kan je informeren bij jouw zorgverzekeraar

Kan je een dag niet? Geen probleem laat dat dan even weten van te voren en dan kijken we naar een oplossing. En als je niet in een groep wilt deelnemen, dan is deze training ook individueel. Voor aanvang van de training is er een telefonisch intakegesprek om kennis te maken en eventuele vragen te beantwoorden.

Maria ter Beek geeft deze training en is gecertificeerd (categorie 1) MBSR/MBCT trainer. Voor meer informatie en aanmelden kun je contact met haar opnemen: info@mariaterbeek.nl / www.mariaterbeek.nl 

Direct inschrijven? Vul onderstaand intake formulier in:

http://www.mariaterbeek.nl/mindfulness/mindfulness-training/

Heb je vragen, of wil je eerst kennis maken?

Op zondag 2 september geeft Maria een introductie workshop Mindfulness van 11.30 tot 13.30. Je kunt je hier aanmelden.
Je kunt Maria altijd even mailen: info@mariaterbeek.nl

 
 

Mindfulness: Hoe werkt het?

Of mindfulness zweverig is? Welnee! Het is een hele praktische en effectieve methode waarbij je jouw aandacht (leert) sturen naar het hier en nu, op een vriendelijke manier en zonder oordeel. Door je aandacht te richten op je ademhaling, je lichaam, je gevoel of de geluiden om je heen, krijg je inzicht in wat je belangrijk vindt en kun je bewuste keuzes maken.

Door mindfulness:

  • Voel je je vrijer
  • Kom je los van het idee dat je altijd iets “móét”
  • Ervaar je meer rust en ontspanning
  • Kun je beter omgaan met spanning en stress
  • Raak je minder vertrekt in gedachten en gevoelens
  • Leer je de signalen die je lichaam je geeft te (h)erkennen
  • Leer je automatische reacties te herkennen en daar beter mee om te gaan
  • Vergroot je jouw mentale veerkracht, waardoor je beter kunt omgaan met lastige situatie

 

 

 

Minder stress met Mindfulness 

Ervaar je stress, pijn of ander ongemak?

  • Pieker je veel?
  • Kun je dingen moeilijk loslaten?
  • Lukt het je niet om te ontspannen of te genieten?
  • Slaap je slecht?

Pas op (de plaats)!

Maak tijdig pas op de plaats. Neem letterlijk een adempauze. Want, als je dergelijke signalen langdurig negeert, kan dat leiden tot:

  • Lichamelijke klachten, zoals hoofdpijn of rug- en nekklachten, druk op de borst
  • Niet meer kunnen ontspannen
  • Overspannenheid of burn-out

Stel je eens voor…

Dat je beslissingen kunt nemen die ook goed voelen in plaats van alleen verstandig lijken. Dat je maling hebt aan de mening van anderen en je minder laat leiden door emoties. Dat je durft te vertrouwen op jouw intuïtie en (weer) de regie hebt over jouw eigen leven. Stel het je eens voor…

Dan zou je meer ontspanning ervaren en beter kunnen omgaan met pijn, stress en ander ongemak. Je zou aandacht hebben voor wat er is en hier zónder oordeel naar kunnen kijken. Dat is mindful leven! En dat kun je trainen!